VEILIG IN SCHERPE BOCHTEN
Dit wiel blijft recht en wordt
omhoog gedrukt, zodat het volledig
los komt van de grond. In een bocht
naar links, zoals op het plaatje te
zien is, komt het dus niet in aanraking
met het wegdek.

Dit wiel draait mee met
de stuurrichting en wordt
omlaaggedrukt.
Dit wiel bepaalt de stuurrichting
van de scootmobiel.
VEILIG DE STOEP OP ONDER EEN HOEK VAN 45 GRADEN
Bij aanraking met de stoeprand
gaat dit wiel omhoog en rolt het door op
de stoeprand.

Dit wiel wordt omlaag gedrukt en
zorgt ervoor, dat de scootmobiel
stabiel blijft en niet om kan vallen.
Het middelste wiel tilt de
scootmobiel de stoep op.
HET VERSCHIL IN VEILIGHEID TUSSEN DE QUINGO 5-WIELER EN DE TRADITIONELE 3- EN 4-WIEL SCOOTMOBIELEN
Kenmerk | 3-wieler | 4-wieler | Quingo 5-wieler |
---|---|---|---|
Veilig manoeuvreren bij hoge snelheid | Slecht | Goed | Uitstekend |
Gewichtsverdeling | Goed | Slecht | Uitstekend |
Stabiliteit in een schuine bocht | Slecht | Goed | Uitstekend |
Stoep oprijden met 90 graden | Goed | Goed | Uitstekend |
Stoep oprijden met 45 graden (alleen in noodgevallen) | Nee | Nee | Ja |
Zelf centrerende stuurinrichting | Nee | Nee | Ja* |
*Zelf centrerende stuurinrichting is beschikbaar bij alle Quingo scootmobiel modellen, behalve de Quingo Air